Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém pro detekci vlakových náprav a jejich číslování dle Mezinárodní železniční unie
Dvořák, Petr ; Zamba, Martin (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením systému, který by detekoval průjezd vlakového vagónu a očísloval jej dle Mezinárodní železniční unie. Na začátku práce jsou rozebrány využité metody pro správnou detekci průjezdu kola včetně časového záznamu. Také uvádím typy senzorů s jejich vlastnostmi vzhledem k využití na železnici. Rozebírám význam jednotlivých cifer v číslování dle UIC. Vytvářím návrh systému, uvádím jeho zapojení a vztahy mezi jednotlivými podsystémy. Kladu důraz na takové řešení, aby záznam o kole byl za každých okolností včasný a co nejvíce přesný. Využívám k tomu systém pracující v reálném čase. Dále verifikuji samotný měřící program, abych zajistil celkovou bezchybnost měřícího prvku systému. V následující části popisuji prototyp programu, který zpracovává data z měření. Rozepisuji algoritmy, které jsem využil pro detekci kol a následně vlakových vagónů. V navazující kapitole uvádím způsob práce s externí kamerou pro detekci čísla dle UIC. V posledních kapitolách popisuji testovací prostředí, ve kterých dané řešení bylo otestováno, a shrnuji výsledky testů na reálné vlakové trati.
Zbytková únavová životnost modelové vlakové nápravy
Netopil, Vladimír ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Náhlík, Luboš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je odhadnutí zbytkové únavové životnosti modelové vlakové nápravy. Primárně se práce zaměřuje na určení součinitele intenzity napětí, který je hlavní veličinou pro určení zbytkové únavové životnosti. Nejprve jsou v~práci uvedeny teoretické základy metod určení zbytkové únavové životnosti a následně je zbytková únavová životnost stanovena pro modelový případ vlakové nápravy.
Výpočet polohy suportu vůči vřetenu na stroji pro vrtání Brattova otvoru
Hanák, Jan ; Knoflíček, Radek (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rešerší o železničních kolech, nápravách, kolejových dvojkolí a injekčním otvoru, který slouží k nedestruktivní demontáži kol z nápravy. Výstupem této práce je zhodnocení možností vrtání injekčního otvoru a návrh výpočtu naklopení vrtacího vřetene vůči vodorovnému supportu při jeho vrtání.
Výpočet polohy suportu vůči vřetenu na stroji pro vrtání Brattova otvoru
Hanák, Jan ; Knoflíček, Radek (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rešerší o železničních kolech, nápravách, kolejových dvojkolí a injekčním otvoru, který slouží k nedestruktivní demontáži kol z nápravy. Výstupem této práce je zhodnocení možností vrtání injekčního otvoru a návrh výpočtu naklopení vrtacího vřetene vůči vodorovnému supportu při jeho vrtání.
Zbytková únavová životnost modelové vlakové nápravy
Netopil, Vladimír ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Náhlík, Luboš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je odhadnutí zbytkové únavové životnosti modelové vlakové nápravy. Primárně se práce zaměřuje na určení součinitele intenzity napětí, který je hlavní veličinou pro určení zbytkové únavové životnosti. Nejprve jsou v~práci uvedeny teoretické základy metod určení zbytkové únavové životnosti a následně je zbytková únavová životnost stanovena pro modelový případ vlakové nápravy.
Systém pro detekci vlakových náprav a jejich číslování dle Mezinárodní železniční unie
Dvořák, Petr ; Zamba, Martin (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením systému, který by detekoval průjezd vlakového vagónu a očísloval jej dle Mezinárodní železniční unie. Na začátku práce jsou rozebrány využité metody pro správnou detekci průjezdu kola včetně časového záznamu. Také uvádím typy senzorů s jejich vlastnostmi vzhledem k využití na železnici. Rozebírám význam jednotlivých cifer v číslování dle UIC. Vytvářím návrh systému, uvádím jeho zapojení a vztahy mezi jednotlivými podsystémy. Kladu důraz na takové řešení, aby záznam o kole byl za každých okolností včasný a co nejvíce přesný. Využívám k tomu systém pracující v reálném čase. Dále verifikuji samotný měřící program, abych zajistil celkovou bezchybnost měřícího prvku systému. V následující části popisuji prototyp programu, který zpracovává data z měření. Rozepisuji algoritmy, které jsem využil pro detekci kol a následně vlakových vagónů. V navazující kapitole uvádím způsob práce s externí kamerou pro detekci čísla dle UIC. V posledních kapitolách popisuji testovací prostředí, ve kterých dané řešení bylo otestováno, a shrnuji výsledky testů na reálné vlakové trati.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.